Yael Perry_4

אי למטבח קטן

אנו נוטים לחשוב שאי במרכז המטבח שמור רק למטבחים בעלי שטח גדול מאוד. אבל תנו לנו להפתיע אתכם.. ממש לא בהכרח. אי מרכז המטבח יכול להתאים גם למטבחים יחסית קטנים, רק בתנאי שעושים זאת בצורה נכונה וחכמה. אז על מה צריך להקפיד ועל אילו חוקים אסור לעבור כשמתכננים אי למטבח קטן? כל המידע בכתבה הבאה!

נתחיל בבסיס – אי למטבח הוא יחידה נפרדת העומדת לרוב במרכז המטבח או בצמוד לקיר\ארונות ויכולה לשמש למגוון מטרות שונות, החל ממשטח עבודה, שולחן ישיבה, ארונות אחסון ועד משטח לכיריים ואפילו לכיור. את האי אנו מתאימים לכל אחד מהקונים באופן אישי, על מנת שיתאים בדיוק לצרכים המתאימים לו.

מטבח נאנו גרפיט

אחסון אחסון ושוב.. אחסון!

לרוב, אי למטבח משמש כשטח אחסון, בנוסף לאחסון הקיים בארונות המטבח, דבר שחסר יחסית במטבחים קטנים. בזכות מיקומו של האי במרכז החלל אנו מוסיפים מקומות אחסון נוחים ומאפשרים התנהלות נעימה ומסודרת יותר במטבח. מתוקף כך, אנו מוצאים כי אי מרכזי בעל מקומות אחסון הוא הכרחי הרבה יותר במטבחים קטנים ולכן בהחלט נמליץ למקסם את הפוטנציאל האחסוני ולבחור בו.

מידות אי במטבח קטן – הגודל בהחלט קובע

רובנו חולמים על אי גדול ודומיננטי במרכז המטבח אך עלינו להיזהר – אם יש ברשותכם שטח יחסית קטן בחלל המטבח בחרו את גודלו של האי בהתאם אליו ולא בהתאם ליופי והפאר שאתם רואים באולם התצוגה. אי גדול מדי יפריע לכם לפעולה ותזוזה בחלל המטבח, ואף יפריע לפתיחת ארונות ומגירות.
לכן, בחרו למטבח שלכם אי במידות הנכונות! מה הן אתם שואלים? עלינו לשמור על לפחות 90 ס"מ בין האי לקיר שלידו ועל לפחות של מטר בין ארונות המטבח לאי. כמובן שתמיד נמליץ לקחת מרווח בטחון למקרה שאתם אוהבים לבשל יחד במטבח.

 מטבח נאנו לבן ואלון מושחם

עיצוב אי למטבח- בולט או נתמע?

בחירת גוונים לאי המרכזי היא שאלה גדולה עם תשובה גדולה עוד יותר. במטבחים גדולים אנו לרוב משתמשים באי המרכזי כנקודה פונקציונלית אך גם כנקודה עיצובית ושוברת שגרה בחלל. נהוג לשלב באי המרכזי חומר אחר מהחומר או הגוון שנבחרו לארונות המטבח, וזאת על מנת להכניס טוויסט עיצובי ומעניין. אנו נראה לרוב איים בעלי חיפוי עץ, או גוונים בהירים יותר במידה והמטבח כהה, ולהפך. כשמדובר על אי למטבח קטן, עלינו להיזהר מטוויסטים ומשחקים אלה בעקבות החלל הקטן שבו כל זה קורה. יותר מדי חומרים וגוונים מקום אחד עלולים ליצור עומס עיצובי ולכן בחנו בקפידה אילו חומרים אתם בוחרים לאי. אנו ממליצים לשמור באופן כללי על גווני המטבח ולהכניס נגיעות מיוחדות וקטנות.

מטבח שחור קטן

הוא הכי יפה כשנוח לכם

לפני תכנון האי והמטבח עצמו הגדירו מראש את השימושים העיקריים לאי שלכם. במידה ותרצו להכניס מקומות אחסון נוספים בחרו ארונות תחתונים ומגירות גדולות לאי המטבח שלכם. אם תרצו להוסיף שטח עבודה גדול ורחב המנעו ממיקום כיריים או כיור באי עצמו והשאירו אותו נקי לעבודה. במידה והבית יחסית קטן ותרצו שהאי ישמש גם כפינת האוכל המשפחתית בחרו אי בו יהיו מקומות ישיבה נוחים סביבו. זכרו – כל צורך שעולה יכול להיות מיושם! בתנאי שאתם חושבים עליו ולוקחים אותו בחשבון זמן התכנון.

אם גם אתם רוצים להתחיל ולתכנן את המטבח הבא שלכם אנחנו כאן!